Pages

Tuesday, October 12, 2010

Gua sebagai budak flat

Sudah tertulis sejak azali lagi, kehidupan gua sebagai budak flat. Dari sekecil-kecil tapak kasut lagi gua sudah didehkankan dgn aktiviti-aktiviti yang sering dilakukan oleh masyarakat atau komuniti penduduk yang berada di flat. Antaranya adalah aktiviti mekik memekik sesama jiran tetangga, lepak umah sbelah tanpa keraguan, makan di umah jiran-jiran tanpa diundang. Kehidupan seperti ini jarang sekali terdapat di sekitar perumahan teres mahupun di lot-lot banglo.
Gua beruntung kerana menjadi seorang budak flat. Terima kasih saudara-saudara flat ku yang lain. Walaupun lu orang semua ramai yang sering mencaci aku dah menendang aku dari belakang, tapi gua tetap sayang sama lu orang. Tendangan lu orang nyata memberikan kelainan terhadap masyarakat di taman perumahan jenis lain.

No comments:

Post a Comment